Saturday, May 12, 2012

Sentuhan Ibuku

Ibu..
Terima kasih sudah menemaniku yang tergolek lemah
Terima kasih untuk semua pengorbanan, keikhlasan ibu memaafkan aku.
Terima kasih karena berada disisiku ketika aku resah gelisah.

Ibu..
Sentuhan ibu adalah sentuhan kasih Tuhan kepadaku..
Tangan ibu adalah keajaiban  yang menyentuhku dengan sangat nyaman.
Apalah artinya aku bila ibu tak ada..

Ibu..
Aku sayang ibu..
Maafkan anak ibu yang terkadang keras kepala ini..
Terima kasih sudah menyayangiku dan juga anakku dengan lelah yang sama
Terima kasih telah membiarkan aku kembali menjadi anak kecil ketika aku lemah tak berdaya.

Aku tahu ibu adalah wanita yang hebat, kuat dan tabah seperti dinding besar china.
Aku tahu ibu punya banyak kesedihan dan kekuatiran dihati melihat anak-anak ibu.
Tapi ibu sembunyikan semuanya dibalik ketegaran yang entah darimana datangnya.
Aku ingin menjadi wanita seperti dirimu Ibu.
Menjadi ibu yang kuat bagi anakku.

I love you mommy..

No comments:

Post a Comment