Friday, May 18, 2012

Hari Ini Aku Akan Berbahagia

Katakanlah,

Satu menit yang kunikmati dengan kegembiraan, lebih bernilai daripada satu tahun dalam penyesalan, keluhan, dan kemarahan.

Hari ini aku akan berbahagia!

Hari ini aku akan lebih bertindak daripada hanya melamunkan kebahagiaan.

Hari ini aku akan menjadi penyayang daripada hanya mengeluhkan kurangnya kasih sayang dari orang lain.

Hari ini aku akan hidup sepenuhnya.

Tuhanku Yang Maha Damai,

Dampingilah upayaku untuk menjadi pribadi yang damai, yang elegan, dan yang membantu mendamaikan kegalauan sesamaku.

Tuhanku Yang Maha Kaya,

Berikanlah kepadaku sedikit saja dari kekayaanMu yang tak terbatas itu, sejahterakanlah aku dan keluargaku, mampukanlah aku sebagaimana telah Kau mampukan banyak orang kaya dan berkuasa sebelumku, jadikanlah aku setia menggunakan kekayaan dan kekuasaan itu untuk kebaikan hidup dari sebanyak mungkin saudaraku.

Tuhan, aku mohon Engkau memulai itu semua dengan rezeki yang baik bagiku hari ini.

Aamiin

No comments:

Post a Comment